بلبرینگ تماس زاویه‌ای
بلبرینگ تماس زاویه‌ای از حلقه های داخلی و بیرونی بصورت زاویه دار طراحی و ساخته می شوند. حلقه های داخلی و بیرونی بلبرینگ تماس زاویه‌ای بصورتی قرار میگیرند که با کنار هم قرار دادن آنها زاویه ی مناسبی را ایجاد کنند و همین امر باعث می شود که بلبرینگ تماس زاویه‌ای قابل تحمل بار و فشار های محوری و شعاعی را دارا باشد. در بلبرینگ تماس زاویه‌ای هرچه زاویه  بیشتر باشد تحمل بار محوری بیشتر میشود.

رایج ترین طراحی های استفاده شده در بلبرینگ تماس زاویه‌ای

• بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک ردیفه (Single Row)
• بلبرینگ تماس زاویه‌ای دو ردیفه (Double Row)
• بلبرینگ تماس زاویه‌ای با چهار نقطه تماس (Four Point Contact Ball Bearings)

بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک ردیفه دارای زاویه تماس 40 درجه بوده که از هم جدا نمی شوند و می تواند برحسب نیاز با سرعت های بالا کار کند. بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک ردیفه به دو روش در دسترس بوده و برای ترتیب های متفاوتی مناسب هستند. نوع عادی بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک ردیفه برای استفاده بطور تکی بکار می روند و آن در مواردی است که نیرو محوری فقط از یک جهت بر بلبرینگ وارد می شود. نوع مشترک بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک ردیفه در مواقعی بکار می روند که دو یا چند زوج بلبرینگ باید با هم به روش مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. بلبرینگ تماس زاویه‌ای که دارای یک ردیف ساچمه هستند و به منظور استفاده دوتایی تولید می شوند می توان در حالت دوتایی به هر صورتی نسبت به یکدیگر جا زده و تنظیم شوند، به گونه ای که دارای لقی مثبت و یا منفی و یا توزیع بار یکسانی باشند. روش استفاده دوتایی زمانی انتخاب می شود که تحمل بار بلبرینگ یک ردیفه به تنهایی کافی نباشد و یا هنگامی که نیرو از دو جهت به بلبرینگ وارد شود.

بلبرینگ تماس زاویه‌ای دو ردیفه

بلبرینگ تماس زاویه‌ای دو ردیفه از نظر طراحی، نظیر دو بلبرینگ تماس زاویه‌ای تک ردیفه است که به صورت پشت به پشت جفت شده اند، بلبرینگ تماس زاویه‌ای دو ردیفه در مقایسه با تک ردیفه، از پهنای کمی برخوردار است. بلبرینگ تماس زاویه‌ای دو ردیفه قادر به تحمل بارهای شعاعی سنگین و بارهای محوری از هر دو جهت می باشد و زاویه تماس در اکثریت آنها 32 درجه است.

 

بلبرینگ تماس زاویه‌ای با چهار نقطه تماس

بلبرینگ تماس زاویه‌ای با چهار نقطه تماس تلفیقی از بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک ردیف و دو ردیفه می باشد. حلقه ی داخلی بلبرینگ تماس زاویه‌ای با چهار نقطه تماس از دو تکه تشکیل شده و همین باعث می شود ساچمه های بیشتری در خود جای دهد و به همین دلیل بلبرینگ تماس زاویه‌ای با چهار نقطه تماس قابلیت تحمل بار محوری بیشتری را دارا می باشد . نوع ساخت قفسه های بلبرینگ تماس زاویه‌ای با چهار نقطه تماس بر اساس استفاده و کاربرد بصورت فولادی ، فیبری و برنجی تهیه و تولید می شود و فروشندگان و حتی خریداران با استفاده از کد های روی بلبرینگ ها تشخیص خواهند داد که جنس قفسه ها و ساچمه ها و کاربرد آنها از چه موادی ساخته شده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *