بلبرینگ کویو KOYO

بلبرینگ کویو KOYO، یاتاقان‌های غلتشی هستند که برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد در بسیاری از ماشین ها با حرکت چرخشی از چرخ‌های خودرو، موتورها و توربین ها گرفته تا تجهیزات پزشکی استفاده می‌شوند . بلبرینگ کویو KOYO نوعی یاتاقان غلتشی است که سه عملکرد اصلی را انجام می دهد در حالی که تحرک دستگاه را آسان می کند که عبارتند از، حمل بار، کاهش اصطکاک و موقعیت بخشیدن به قطعات متحرک ماشین می باشد. بلبرینگ کویو KOYO از گلوله ها برای جدا کردن دو حلقه بلبرینگ استفاده می‌کنند تا تماس سطحی و اصطکاک بین آنها را که متحرک هستند، کاهش دهند. چرخش گلوله ها باعث کاهش ضریب اصطکاک در مقایسه با سطوح صافی می شود که روی یکدیگر ساییده می شوند. از آنجایی که تماس سطحی کمی بین گلوله وجود دارد، بلبرینگ کویو KOYO معمولاً نسبت به اندازه خود ظرفیت بارگذاری کمتری نسبت به سایر بلبرینگ‌ ها دارند.

بلبرینگ کویو KOYO کاربردهای مختلفی برای بلبرینگ ها وجود دارد و طراحی آنها به کاربرد صنعتی و نوع بار آن ها بستگی دارد و مواد مورد استفاده در بلبرینگ کویو KOYO به کاربرد آنها بستگی دارد. اکثریت قریب به اتفاق بلبرینگ ها از فولاد ساخته می شوند. انواع دیگر مواد عبارتند از یاتاقان های فولادی ضد زنگ برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی و یاتاقان های گلوله هیبریدی که برای رسیدن به سرعت های چرخشی بالا، توپ های سرامیکی قسمت های متحرک یاتاقان بین دو قسمت داخلی و خارجی  می باشد. البته بلبرینگ کویو KOYO شیار عمیق تک ردیفه، پرکاربردترین نوع بلبرینگ غلتکی بوده و همه کاره است و عملکرد خوبی دارد. دارای شیارهای عمیق  است که به بلبرینگ کویو KOYO اجازه می دهد بارهای محوری و شعاعی را در هر دو جهت تحمل کند.

همچنین بلبرینگ کویو KOYO تماس زاویه ای تک ردیفه دارای مسیرهای مسابقه ای با شانه های بالا و پایین هستند و ظرفیت بار محوری بیشتر از یاتاقان های شیار عمیق تک ردیفه را دارا هستند. استحکام بالا و سرعت زیاد، اصطکاک کم از دیگر ویژگی های این نوع از بلبرینگ کویو KOYO است. این بلبرینگ زمانی استفاده می شود که ظرفیت تحمل بار یک یاتاقان ردیفی ناکافی باشد و می تواند شکل کروی سطح راهروی حلقه بیرونی این بلبرینگ کویو KOYO را خود تراز می کند. آنها می توانند به طور خودکار ناهماهنگی ناشی از خم شدن شفت یا محفظه را تنظیم کنند. بلبرینگ کویو KOYOعمدتاً در محورهای انتقال ماشین‌های پردازش چوب، ماشین‌های نساجی، محورهای محرک، نوار نقاله‌ها و شفت های رول استفاده می شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *