تاریخچه بلبرینگ اس کا اف SKF

شرکت بلبرینگ اس کا اف SKF در سال ۱۹۰۷ در سوئد و در پی اختراع اسون وینگ کوئست تاسیس شد، اسون وینگ برای اولین بار بلبرینگ خود تنظیم را ساخته و به این ترتیب انقلابی در صنعت بلبرینگ صنعتی پدید آورد. از آن زمان تاکنون بلبرینگ اس کا اف SKF همواره بهترین محصولات را کنترل قیمت بلبرینگ skf به صنعت تقدیم کرده است.

تا سال ۱۹۱۲ شرکت SKF در ۳۲ کشور جهان نمایندگی داشت و در سال ۱۹۳۰ در ۱۲ کارخانه ۲۱۰۰۰ کارمند، کارگر و مهندس حرفه ای مشغول تحقیق و توسعه، طراحی و ساخت بهترین انواع بلبرینگ اس کا اف SKF بودند که بتواند به بهترین شکل چرخ صنعت را به چرخش درآورند.

در سال ۱۹۶۶ گرچه تمامی مدیران ارشد SKF سوئدی بودند؛ اما برای گسترش هرچه سریع تر، زبان رسمی شرکت را به انگلیسی تغییر دادند. پروژه رویایی ” تولید برای دهه ۸۰” در اروپا استارت خورد و تولید در شیفت شب بدون نیاز به نیروی انسانی که در زمان خود بی نظیر بود، در SKF رقم خورد. امروزه خرید بلبرینگ اس کا اف SKF در سراسر جهان، انتخاب صنعتگرانی است که کیفیت الویت آنهاست. این محبوبیت به حدی شده است که اس کا اف در شعار های خود می گوید: “تنها کره زمین است که بدون محصولات ما می چرخد!

 

کاتالوگ skf

توسعه شرکت بلبرینگ اس کا اف SKF

نادیده گرفتن تاثیرات جنگ جهانی در توسعه صنعت بلبرینگ از جمله بلبرینگ اس کا اف SKF ممکن نیست. سوئد در جنگ جهانی دوم بی طرف بود؛ اما SKF  تولیدات بلبرینگ خود را در کشور های متحد محدود کرد، در عوض تولیدات خود را در آلمان افزایش داد.

امروزه بلبرینگ اس کا اف SKF در ۱۰۰ سایت تولیدی در سراسر جهان تولید می شود و سهم قابل توجهی در این بازار داشته و بزرگ ترین تولید کننده بلبرینگ در جهان است. ۴۴ هزار نفر در ۷۰  کشور دنیا مشغول تولید یا فروش بلبرینگ SKF هستند و به این ترتیب خرید بلبرینگ اس کا اف در سراسر جهان کار سختی نیست. در ایران نیز با یافتن واردکنندگان اصیل و مطمئن، خرید بلبرینگ SKF اصل ممکن است.

 

بلبرینگ اس کا اف SKF

 

انواع بلبرینگ اس کا اف SKF

بلبرینگ شیار عمیق SKF:

بلبرینگ شیار عمیق SKF از سایز های کوچک که در ماشین آلات پزشکی بکار گرفته می شوند تا  سایز های بزرگ که در صنایع استفاده می شوند وجود دارد.

سایش اندک ، روانی بودن کار، اتقال حرارت مناسب، دقت بالا و مواد اولیه مرغوب در سایز زنی ساچمه های این محصول از مهم ترین ویژگی های این نوع بلبرینگ است.

بلبرینگ شیار عمیق این برند با شماره فنی 6008، قطر داخلی 40 میلیمتر و قطر خارجی 68 میلیمتر با دقت (ABEC5) ساخته می شود.

این نوع بلبرینگ میزان اصطکاک بسیار کمی دارد و برای کار در دماهای بالا و شرایط سخت بسیار مناسب است.

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF  به گونه ای طراحی شده است که زاویه قرارگرفتن  حلقه های درونی و بیرونی در راستای نیروی وارد شده، قابل تنظیم باشند.

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF از نوع شعاعی است که قابلیت حمل بارهای ترکیبی شعاعی و محوری را دارد.

نحوه ی قرار گیری ساچمه های کروی ومدور در این بلبرینگ به گونه ای است که با قرار گیری بر روی قفسه کونیک تفکیک بار ترکیبی بر روی دو محور x و y  قرار می گیرند

بلبرینگ خود تنظیم SKF

این محصول  بیشتر در نساجی ها و بافندگی ها مورد استفاده است.

قابلیت تنظیم خودکار تا زاویه حداکثر 3 درجه انحراف از محور را دارا می باشد . حداقل اصطکاک ایجاد شده  موجب کاهش حرارت ایجاد شده می باشد.

امکان افزایش سرعت ماشین در چرخه های طولانی مدت را فراهم می کند.

طول عمر بالا ، روانکاری مناسب ، مقاومت در برابر گرما و مقاومت سایشی بالا از ویژگی های بارز این محصول می باشد .

در بیشتر مواقع سایز متوسط این بلبرینگ کاربرد بیشتری در صنایع مختلف دارد.

بلبرینگ کف گرد SKF

بلبرینگ کف گرد SKF که به شکل تک ردیفه و هم به شکل دو ردیفه ساخته می شوند.

در ساختار این بلبرینگ ساچمه های کروی شکل همگی دریک ارتفاع و به دور یک دایره بر روی قفسه ی نگهدارنده قرار می گیرند.

نکته ای که باید به آن درباره ی این محصول توجه کرد این است که تنها برای حمل بار محوری طراحی شده و به اصلا نباید در معرض بار شعاعی قرار بگیرد.

بلبرینگ سوزنی SKF

بلبرینگ سوزنی SKF که در واقع نوعی رولبرینگ است در داخل ساختمان خود از استوانه هایی با نسبت بسیار پایین قطر به طول استفاده میکند.

بلبرینگ سوزنی SKF در طرح های بسیار متنوع و سایزهای مختلف برای هماهنگی با شرایط کاری مختلف و قابلیت نصب بر روی ماشین آلات صنعتی متعدد می باشد.

دو سری پر کاربرد از بلبرینگ سوزنی SKF سری های IR , LR هستند که هر دو به دو شکل با حفره های جریان روغن و بدون حفره جریان روغن تولید شده اند.

 

راه‌های تشخیص بلبرینگ اصل SKF 

  • چک کردن بارکد روی جعبه بلبرینگ اس کا اف SKF در سایت SKF
  • فونت آرم روی محصول بیرینگ SKF
  • خاصیت چکش خواری
  • گریس و نگهدارنده
  • تست آنالیز مواد اولیه
  • استفاده از افراد با تجربه در این زمینه
  • بررسی لوگو  مخصوص روی محصولات SKF
  • شناخت جعبه و وکیوم اصلی این محصول

راه‌های تشخیص بلبرینگ اصل SKF

چک کردن بارکد روی جعبه بیرینگ در سایت SKF: اصلی ترین روش تشخیص اصلی بودن بلبرینگ اس کا اف SKF چک کردن بارکد در سایت SKF می باشد. در این روش بارکد روی محصول در سایت SKF وارد شده و بعد از بررسی نتیجه اصل بودن بیرینگ خدمتتان ارسال می گردد.

نوع و جنس جعبه و نایلکس داخل و روغن و گریس بیرینگ مخصوص شرکت SKF می باشد. متاسفانه برخی از فروشگاه ها از عدم تجربه مشتریان سوء استفاده کرده و اجناس تقلبی را وارد بازار می کند. این امر باعث ضرر و زیان زیادی برای شرکت ها می گردد.

فونت آرم روی محصول بلبرینگ اس کا اف SKF: دیگر روش بررسی اصالت بلبرینگ اس کا اف SKF فونت آرم روی محصول می باشد. نداشتن تجربه کافی باعث کلاهبرداری و سواستفاده از شرکت های خریدار می باشد. آرم حک شده برای محصولات قدیمی و چاپی در سال های اخیر منسوخ شده و شرکت SKF تکنولوژی به روزی را برای محصولات جدید در نظر گرفته است.

گریس و نگهدارنده: گریس مورد استفاده در بیرینگ های SKF مخصوص خود شرکت بوده که به وسیله آزمایش آنالیز روغن می توان اصالت آن مشخص شود.

خاصیت چکش خواری: آلیاژ های بکار رفته برای بیرینگ های SKF با سختی راکول بالا نزدیک به فولاد بوده و قابلت چکش خواری ندارد. یعنی در صورت واردن کردن ضربه با فلز دیگر بر روی سطح بلبیرینگ هیچ گونه خراشی یا نفوذی ایجاد نمی گردد. روش معیار راکول عمق نفوذ پایدار ایجاد شده توسط یک نیرو/بار که بر روی سطح بیرینگ اعمال شده را اندازه می گیرد.

بررسی آرم مخصوص روی محصولات SKF: به تازگی شرکت SKF به همراه بیرینگ های خود دستگاهی را روانه بازار کرده که به کمک آن می توان لیبل روی بیرینگ را چک کرد و بعد از سبز شدن آن از اصالت بلبیرینگ مطمئن می شویم. این روش برای خرید های کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

تست آنالیز متریال: همچنین آنالیز متریال به کمک آزمایشگاه یکی دیگر از روش های بررسی اصالت بیرینگ است. این روش نیز مانند اسکنر برای خرید های کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

 

 

شرکت فیدار چرخش آداک تمام بلبرینگ اس کا اف SKF را با ضمانت اصالت کالا و ثبت در فاکتور به فروش می رساند. 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *