بلبرینگ کی جی KG

KG International یا به اختصار KG یکی از مجموعه های فعال و قدیمی در حوزه طراحی و تولید بلبرینگ می باشد. این مجموعه با استراتژی ارائه محصولات با کیفیت بالا، خدمات پس از فروش موثر و زنجیره تأمین کارآمد توانست به یکی از پرفروش ترین مارک ها در این صنعت تبدیل شود. به عبارتی ساده تر بلبرینگ KG امروزه از جمله محبوب ترین و پرطرفدار ترین انواع بلبرینگ تولید کشور چین به حساب می آید.

اگر بخواهیم درباره تاریخ تاسیس این شرکت صحبت کنیم برمی کردیم به سال 1968میلادی یعنی 53 سال پیش که این شرکت شعبه اول خود را در کشور هند راه اندازی کرد. آقای کدار گوپتا موسس KG با توجه به کمبود هایی که در این تجارت وجود داشت توانست محصولاتی مطابق با نیاز های مشتری تهیه و ارائه کند.

وی با ارائه محصولات خود در بالا ترین سطح کیفی ممکن و قیمت مناسب توانست با سرعت بالاتری از حد تصور خود پیشرفت کند و به یکی از شناخته شده ترین کمپانی های فعال در این عرصه تبدیل شود. محبوبیت بلبرینگ KG و افزایش خرید بلبرینگ KG در بین مصرف کنندگان باعث شد تا این مجموعه خود را در کمتر از 2 سال از کشور هند به کشور امارات منتقل کند و به فعالیت در پایگاه جدید خود ادامه دهد.

بلبرینگ­ها از چه اجزایی تشکیل شده‌­اند؟

بلبرینگ­ کی جی KG به طور معمول از اجزایی تشکیل شده­ که عبارت است از:

  • دو حلقه یا دیسک با مسیرهای مسابقه
  • عناصر نورد به شکل غلتک یا توپ
  • قفسی که اجزای چرخنده را از هم جدا کرده و آنها را هدایت می­کند.
  • حلقه داخلی / حلقه بیرونی که معمولاً از فولاد یا آلیاژ کروم و با خلوص بالا ساخته می­شوند.

در ساختبلبرینگ کی جی KG، می­توان از مواد خاصی مانند سرامیک یا پلاستیک نیز استفاده کرد. اگرچه پلاستیک­ها قابلیت تحمل دمای بالا را ندارند؛ اما به طور قابل‌توجهی از فولاد سبک­تر هستند. استفاده از پلاستیک یا سرامیک و قیمت مناسب­تر آنها باعث می­شود تا در بخش­هایی از صنعت مانند خودروسازی، ارزشمندتر باشند.

تشریح مشخصات فنی بلبرینگ‌­ها

بلبرینگ‌­ صنعتی از دو مسیر عبوری تشکیل شده ­اند که در بین آنها تعدادی توپ فلزی قرار گرفته است. این توپ­ها امکان چرخش را فراهم می­کنند و اصطکاک را کاهش می­دهند. ببلبرینگ‌­ها همچنین جزو پرکاربردترین اجزایی هستند که در اشیا روزمره بسیاری مانند دوچرخه­ها، مخلوط­کن، اسکیت برد، پخش‌کننده‌های DVD، دستگاه­های فتوکپی و غیره به کار برده می­شوند.

بلبرینگ­‌ها معمولاً در وسایلی استفاده می­‌شوند که سرعت بالا و میزان بار کمتری دارند. اگر میزان بار روی آنها زیاد باشد، این خطر وجود دارد که با تغییر شکل‌دادن توپ­ها، یاتاقان­ها در زمان کم از کار بیفتند. یکی دیگر از موارد مهم در استفاده از بلبرینگ‌­ها که به طور چشمگیری در کارایی آنها تأثیرگذار است، روغن­کاری این وسیله با گریس است که برای حفظ روغن گریس و جلوگیری از ورود آلودگی، آب­بندی شوند. این موارد در صنایعی با آلودگی بالا مانند کار در معدن یا صنعت کشاورزی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

 استفاده از بلبرینگ کی جی KG به چه هدفی صورت می­‌گیرد؟

هدف اصلی بلبرینگ کی جی KG، جلوگیری از تماس مستقیم دو فلز بر روی‌هم در یک قطعه است که در حرکت نسبی قرار دارند. این امر از اصطکاک، تولید گرما و در نهایت از ساییده شدن و پارگی قطعات جلوگیری می­کند و همچنین مصرف انرژی را نیز کاهش می­دهد؛ زیرا حرکت لغزشی با نورد کم، جایگزین اصطکاک می­‌شود.

آنها همچنین بار عنصر در حال حرکت را نیز به محفظه منتقل می­کنند. این بار ممکن است شعاعی، محوری یا ترکیبی از هر دو باشد. علاوه بر این موارد، بلبرینگ­ ها آزادی حرکات قطعات متحرک را در جهت­ های از پیش تعریف شده محدود می کنند.

مزایای استفاده از بلبرینگ کی جی KG

  • مقاومت بالا در برابر ساییدگی
  • عدم نیاز مکرر به روغن­کاری
  • کاهش اصطکاک و در نتیجه کاهش اتلاف انرژی
  • عمر طولانی
  • طریقه تعویض آسان
  • داشتن ابعاد کوچک و قابلیت حمل آسان
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • تحمل بالا در زمان رانش بار

معایب استفاده از بلبرینگ کی جی KG

  • ممکن است بسیار طویل و بیش از حد بلند باشند.
  • امکان شکستن آنها در برابر ضربات متعدد وجود دارد.
  • نمی­توانند وزن ­های بزرگ و بسیار سنگین را تحمل کنند.

پرکاربردترین بلبرینگ KG

پرکاربردترین نوع بلبرینگ ­ها کدام است؟

ببلبرینگ­های شیار عمیق، پرکاربردترین نوع از بلبرینگ­ها هستند که حلقه­ای از توپ در بین دو قطعه آنها قرار گرفته است. این حلقه­ ها در واقع وزن بار را منتقل کرده و امکان حرکت چرخشی بین دو قطعه را فراهم می­کنند. توپ­ها نیز توسط یک نگهدارنده در جای خود ثابت می­شوند. این نوع از بلبرینگ­ ها، اصطکاک چرخشی بسیار کمی دارند و برای کاهش صدا و لرزش بهینه­ سازی شده‌­اند.

همچنین، برای برنامه­ های با سرعت بالا نیز بسیار ایدئال هستند. این بلبرینگ­ ها، نصب آسانی دارند و تعمیر و نگهداری از آنها نیازمند زمان و بودجه کمی است. در حین نصب باید توجه داشته باشید تا از ایجاد فرورفتگی روی ریس­ها جلوگیری کنید؛ زیرا باید روی شفت­‌ها فشار داده شوند.

روانکاری بلبرینگ کی جی KG

آگاهی از نحوه روانکاری بلبرینگ کی جی KG، یکی از مهم­ترین معیارها برای انتخاب بلبرینگ مناسب است؛ چراکه روغن­ کاری نامناسب را می­ توان یکی از شایع­ترین دلایل خرابی بلبرینگ­ ها نام برد. روغن ­کاری در واقع، یک‌لایه روغن بین نورد و مسیر بلبرینگ کی جی KG ایجاد می­کند که از ایجاد اصطکاک جلوگیری کرده و به کاهش گرمای بیش از اندازه کمک می­کند.

در این میان رایج­ ترین روغن مورد استفاده در روانکاری، روغن گریس است که از روغنی با عامل غلیظ­ کننده تشکیل شده است. عامل غلیظ­ کننده، روغن را در جای خود نگه داشته و بنابراین از بلبرینگ خارج نمی­ شود. همانطور که توپ (بلبرینگ) یا غلتک (برینگ غلتکی) روی گریس می­چرخد، عامل غلیظ­ کننده جدا می­شود و فقط لایه روغن، بین عنصر نورد و مسیر بلبرینگ گیر می­کند. پس از عبور از این مسیر نیز عنصر نورد، روغن و عامل غلیظ­ کننده دوباره به یکدیگر می پیوندند.

کاتالوگ بلبرینگ KG 

اکنون که با بلبرینگ های مارک کی جی و انواع مختلف آن آشنا شده اید پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید بلبرینگ KG را دارید حتما به کاتالوگ بلبرینگ KG مراجعه فرمایید تا علاوه بر برسی مشخصات فنی رایج همچون قطر داخل، قطر خارج و ارتفاع به اطلاعات تخصصی تری مانند میزان بار قابل حمل و سرعت بلبرینگ دسترسی داشته باشید.

بلبرینگ های مارک KG بسته به ویژگی های منحصر به فردی که دارند در انواع مختلفی طراحی و تولید میشوند. انواع بلبرینگ های مارک KG شامل موارد زیر میشوند:

  • KG
  • KGC
  • KG P2P
  • KGE
  • KGU
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *