رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ استوانه ای دارای ساچمه های استوانه ای شکل می باشد که قادر به تحمل بار بالا می باشد. رولبرینگ استوانه ای تک ردیفه در طرح های گوناگون و دارای انواع لبه های مختلف می باشد. در رولبرینگ استوانه ای قفسه و ساچمه ها به صورت حایل بین لبه های کامل یکی از دو رینگ های داخلی یا خارجی قرار گرفته است. رولبرینگ استوانه ای دارای حلقه های کامل بوده که قفسه و ساچمه ها بر روی آن سوار هستند و از یکدیگر جدا نمی شوند و می توانند به طور جداگانه بر روی حلقه های دیگر نصب شوند. این روش آسان برای مونتاژ حالتی است که هر دو رینگ رولبرینگ استوانه ای دارای تطابق داخلی باشند.
رولبرینگ استوانه ای امروزه با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته میشود که ابعاد و اندازه بین ساچمه ها و شیار دارای دقت بالاتری می باشد. رولبرینگ استوانه ای همچنین باعث بهینه سازی سطوح رولبرینگ و ارتقا روانکاری روغن می گردد. طراحی مناسب نقاط تماس ساچمه ها با لبه ها باعث افزایش ظرفیت تحمل بار و حرارت می گردد. این ویژگی راندمان رولبرینگ استوانه ای را افزایش می دهد.
رولبرینگ استوانه ای در طرح‌ها، سري‌هاي ابعادي و اندازه‌هاي مختلف توليد مي‌شود همچنین رولبرینگ استوانه ای برای بار های شعاعی سنگین و سرعت های بالا مناسب می باشند.

رولبرینگ های پر غلتک استوانه ای

رولبرینگ پر غلتک استوانه ای دارای حداکثر تعداد غلتک بوده و در اصل با عدم وجود قفسه تمامی فضایی که در سایر برینگ ها توسط قفسه اشغال می شود در رولبرینگ پر غلتک استوانه ای از غلتک پر شده است.
ضخامت رولبرینگ پر غلتک استوانه ای نسبت به پهنایشان کم بوده که این خصوصیات موجب بالا بردن تحمل بار و در عین حال صرفه جویی در مقدار فضای مورد نیاز برای جازدن رولبرینگ می شود.
سرعت دورانی رولبرینگ پر غلتک استوانه ای مسلماً به انواع معمولی رولبرینگ ها نمی رسد و در چند نوع یک ردیفه و دو ردیفه و چند ردیفه تولید می شود.

از آنجایی که این نوع رولبرینگ ها دارای پنجره ساچمه نیستند، غلتک ها با یکدیگر در تماس مستقیم بوده که این امر موجب بالا رفتن اصطکاک و نیز اشکال در ایجاد لایه هیدرو دینامیکی روانکار بین فاصله غلتک ها با یکدیگر می شود که تمامی این عوامل منجر به بالا رفتن سایش میگردد. جهت کاهش چنین اثرات زیان باری، معمولاً غلتک را تحت یک سری عملیات حرارتی شامل سخت کاری سطحی قرار می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *