رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه
طراحی رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه به نحوی است که یکی از حلقه های درونی یا بیرونی، از یک یا دو طرف لبه نداشته و لذا رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه قابلیت تفکیک شدن دارد. این امر در مواردی نظیر جا زدن و در آوردن رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه به خصوص در مواردی که انطباق باید تداخلی باشد، سبب تسهیل کار می شود. رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه قابلیت تحمل بار های سنگین را دارد و همچنین قادر به چرخش با سرعت های بالا نیز می باشد. در یک نوع از رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه که شماره آن با حرف NU آغاز می شود، حلقه پایینی بدون لبه و قابل تفکیک شدن است و در نوع دیگر که با حرف N مشخص می شود، حلقه بالایی بدون لبه است.

در مواردی نظیر انبساط طولی شفت در اثر حرارت، امکان جابجایی حلقه ها در امتداد محوری از ایجاد تنش جلوگیری می کند. در نوع دیگر رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه که با NJ شروع می شود، حلقه داخلی در یک سمت دارای لبه است، لذا امکان تغییر مکان محوری از یک سمت وجود دارد. در سری که با NUP شروع می شوند، حلقه پایینی در یک سمت لبه یکپارچه و در سمت دیگر لبه جدا شدنی دارد. این نوع طراحی باعث می شود که نخست بیرینگ قابل تفکیک را به راحتی نصب نموده و سپس با گذاشتن لبه شل در جلوی آن رولبرینگ را از دو طرف در امتداد محوری تثبیت کرد. می توان به جای لبه جداشدنی از حلقه گوشه دار که با HJ مشخص می شود، استفاده نمود.

مقدار ناهمراستایی مجاز در رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه سری 10، 2، 3 و 4، چهار دقیقه و در سری های 22 و 23، سه دقیقه است. رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه تا دمای 150 سانتی گراد بدون تغییر بعد قابلیت کارکرد دارند. پنجره ساچمه رولبرینگ استوانه ای بدون قفسه یک ردیفه نیز در انواع پلی آمیدی، فولادی و برنجی بسته به هر سری اندازه تولید می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *